COVID-19-OHJEET

Turun satamassa on valmistauduttu koronaviruksen leviämisen estämiseen. Satama noudattaa eri viranomaisten ja Turun kaupungin ohjeistuksia. Toimenpiteet ovat voimassa toistaiseksi.

Lue kaikki ohjeet
Haku

Näköalapaikalla Turun Sataman tulevaisuuteen

Web

Turun Sataman markkinointi- ja viestintäjohtaja Marjo Saviranta aloitti Turun Satamassa 90-luvun lopussa apulaiskirjanpitäjän tehtävässä.

– Siirryin markkinointisihteerin tehtävään 2000-luvun alussa. Minulla ei ollut aiemmin kokemusta markkinoinnin ja viestinnän töistä, joten sain opetella monia asioita alusta alkaen. Olenkin kasvanut tähän rooliin ja tehtävään työtä tekemällä ja oppinut siinä samalla myös paljon itsestäni työntekijänä, Marjo kuvailee.

Monipuolinen tehtävänkuva motivoi

Käytännön harjoittelun lisäksi Marjo on täydentänyt osaamistaan erilaisilla koulutuksilla.

– Olen esimerkiksi suorittanut markkinointiassistentin koulutuksen sekä markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinnon. Lisäksi teen parhaillaan johtamisen erikoisammattitutkintoa, mikä tukee minua nykyisessä esimiestehtävässäni, hän kertoo.

Markkinoinnin ja viestinnän tehtäväkenttä on vuosien varrella muuttunut monipuolisemmaksi. Liiketoiminnan jatkuva kehitys vaatii myös markkinoinnilta tehokkuutta.

– Työni sisältää monipuolisen kattauksen markkinointia ja viestintää. Vastuullani on sen kokonaisuuden koordinointi sekä ovat muun muassa nettisivut ja Aboard-verkkolehden toimittaminen. Huolehdin myös esimerkiksi sataman messunäkyvyyksistä ja erilaisista asiakastilaisuuksista.

Yhdessä tekemällä syntyy hyviä tuloksia

Uusimpana tehtäväalueenaan Marjo hoitaa esimiestehtäviä, ja hän kokee tämän varsin mielekkäänä.

– Esimiehenä on mukavaa toimia, sillä yhteishenki tiimissämme on hyvä, ja olen mielestäni saanut hyödyllisiä työkaluja esimiestyöhöni erilaisista koulutuksista. Turun Satamassa panostetaan nykyään paljon ihmisten johtamiseen ja työssä viihtyvyyteen. Yhdessä tekemällä saadaan hienoja asioita aikaan, hän kiittelee.

Marjolle työ satamassa on aina ollut hyvin merkityksellistä.

– Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet tuottavat näkyviä tuloksia, mikä motivoi minua työssäni. Minulle on tärkeää, että voimme tehdä työtä sataman ja alueen hyvinvoinnin eteen. Olen ylpeä satamalaisuudestani ja iloitsen kaikista työtovereistani. Turun Sataman pitkät perinteet ja aktiivinen suuntautuminen tulevaisuuteen tekevät tästä organisaatiosta erityisen, hän pohtii.